Vybavení přepravních přívěsů FV systémy pro úsporu paliva

Holandský integrátor solárních fotovoltaických systémů IM Efficiency spustil kompletní solární fotovoltaický systém. Ten zahrnuje systém řízení baterií a energie pro napájení elektrických systémů na nákladních vozech a přívěsech. Holandský specialista na integrované fotovoltaické systémy (VIPV), specialista na

Holandský integrátor solárních fotovoltaických systémů IM Efficiency spustil kompletní solární fotovoltaický systém. Ten zahrnuje systém řízení baterií a energie pro napájení elektrických systémů na nákladních vozech a přívěsech.

Holandský specialista na integrované fotovoltaické systémy (VIPV), specialista na IM efektivitu vyvinul energetický systém vytvořený pro vozové parky nákladních vozidel a přepravních přívěsů. Zahrnuje solární panely, baterii a systém řízení energie pro napájení palubních 24 V elektrických systémů, jako jsou jednotky vytápění, ventilace a klimatizace (HVAC).

Zájem roste podle Martijna Ildize, výkonného ředitele IM Efficiency, který řekl, že její technologií je vybaveno 100 vozidel v celé Evropě.

„Už máme stálé zákazníky a očekáváme, že někteří z nich ještě přibydou,“ řekl Ildiz. „Podruhé jsme vystavovali na IAA Deutsche Messe v Hannoveru. A všimli jsme si, že existuje obrovský rozdíl v míře zájmu a ochoty zavázat se oproti stavu před dvěma lety,“ řekl Ilidz s odkazem na IAA Transportation, veletrh automobilového průmyslu. Ten se koná každé dva roky v Německu.

Integrátor solárních systémů IM Efficiency spustil kompletní solární fotovoltaický systém

IM Efficiency prodává Solarontop v Evropě jako řešení pro úsporu paliva. V nedávné případové studii zkoumal dopad Solarontopu na spotřebu paliva přepravního přívěsu provozovaného jeho zákazníkem Van Rijnsbergen, nizozemskou dopravní společností. Během 2 256 hodin zjistila, že solární řešení dokáže pokrýt 53 % potřeb elektrického systému nákladního vozidla. Čímž se účinně snižuje potřeba udržovat motor v chodu pro napájení palubních systémů, když stojí. Spotřeba paliva byla údajně snížena o 1 672 litrů ročně, což se podle výrobce promítlo do hodnoty 67 500 Kč.

Vybavení přepravních přívěsů FV systémy pro úsporu paliva
Přepravní přívěs Van Rijnsbergen vybavený Solarontop

Solarontop lze nainstalovat jako dodatečnou montáž nebo integrovat do nových vozidel. Zaměřuje se na výrobce originálního vybavení (OEM), poprodejní OEM, vlastníky vozových parků a integrátory.

Systém obsahuje 430 W flexibilní solární panely, každý o hmotnosti pouhých 6 kg, spárované se 4 kWh lithiovou baterií o hmotnosti 35 kg. Součástí je také systém energetického managementu, vyvinutý interně pro řízení a přidělování toku energie na základě specifických energetických potřeb. Integruje 24 V napájení, globální satelitní určování polohy a 4G mobilní komunikaci. Může napájet palubní chladničky, elektrické výklopné dveře, elektrické paletové zvedáky, vysokozdvižné vozíky, zadní zvedací plošiny, HVAC a také pohyblivé nákladní podlahy.

Solární panely Solarontop se vyrábějí z monokrystalických článků s 22 % účinností od nezveřejněného výrobce. Panely mají matný povrch a měří 2 m x 1 m x 3 mm. Údajně jsou odolné proti poškrábání a snesou časté mytí.

IM Efficiency se založila v roce 2014. Je součástí nizozemského programu SolarNL. V květnu 2023 vyvolala počáteční kolo investic od nizozemských investorů, včetně Brabant Development Agency (BOM), Rockstart, mezinárodního investora v rané fázi se sídlem v Amsterdamu, a také soukromých investorů.