Sono uvede první solární autobus
Německé společnosti Sono Motors a Pepper Motion zkoušejí integraci solární retrofitové sady na elektrifikovaný autobus Mercedes-Benz. Ten Sono uvede do provozu již příští měsíc. Společnost Sono Motors, zabývající se solární mobilitou, spolupracuje se společností Pepper
Německé společnosti Sono Motors a Pepper Motion zkoušejí integraci solární retrofitové sady na elektrifikovaný autobus Mercedes-Benz. Ten Sono uvede do provozu již příští měsíc.
Společnost Sono Motors, zabývající se solární mobilitou, spolupracuje se společností Pepper Motion. Ta se hlásí jako „první digitální OEM“ na světě a která poskytuje řešení pro elektrifikaci a repowering ojetých a nových užitkových vozidel.
Pepper montuje solární sběrnici Sono Motors na autobus Mercedes-Benz Citaro C1, který elektrifikoval pomocí vlastních technologií. Půjde o první elektrický autobus, který má používat Solar Bus Kit od Sono Motors. Po dobu dvou let má sběrnice poskytovat data o výtěžcích a spotřebě FVE.
Autobus má vstoupit do testovací fáze na veřejných komunikacích se zákazníky Pepper již v prosinci 2022.
„Myšlenka dodatečné instalace fotovoltaických systémů přímo na e-vozidlo podporuje naši firemní filozofii poskytování pohonných systémů s maximální energetickou účinností pro ještě udržitelnější sektor užitkových vozidel,“ řekl Andreas Hager, generální ředitel společnosti Pepper.
Sono uvede do provozu solární autobus
Společnost Sono Motors odhalila Solar Bus Kit začátkem tohoto roku – ve stejnou dobu, kdy představila finální design svého solárního EV Sion.
Přizpůsobená sada solární sběrnice použitá k přestavbě sběrnice Pepper obsahuje 14 poloflexibilních solárních modulů. A také poskytne 24 voltovému bateriovému systému špičkový výkon přibližně 1,3 kW. Podle Sono má solární systém generovat přibližně 3,3 kWh za den v ročním průměru, na základě povětrnostních podmínek v Mnichově.
Základní sada Solar Bus Kit se optimalizuje pro nejběžnější 12 metrové typy autobusů veřejné dopravy na evropském trhu. Jako je Mercedes-Benz Citaro a Man Lion's City.
Kromě schopnosti dodávat energii do subsystémů, jako je HVAC, Sono Motors předpovídá, že sada Solar Bus Kit může ušetřit až 1 500 litrů nafty a až 4 tuny CO2 na autobus za rok při instalaci 1,4 kWp systému vyrobeného až 8 metrů čtverečních solárních panelů.
„Věříme v budoucnost, ve které bude každé vozidlo solární elektrické vozidlo,“ řekl Laurin Hahn, generální ředitel a spoluzakladatel Sono Motors.
„Proto jsme přesvědčeni, že náš první e-bus se solární technologií je velkým úspěchem pro budoucnost veřejné dopravy. Sono Motors a pepřový pohyb mají za cíl urychlit přechod k vozidlům s nulovými emisemi již dnes.“
Zdroj: thedriven, Vapol