Solární panely z uhlíkových vláken pro lodě
Nový 110 W fotovoltaický modul Lightleaf obsahuje monokrystalické solární články od SunPower Maxeon s účinností 25,1 %. Má pevný základ z pěny z uhlíkových vláken místo skla a váží pouhých 2,5 kg. Lightleaf vyvinul nový 110
Nový 110 W fotovoltaický modul Lightleaf obsahuje monokrystalické solární články od SunPower Maxeon s účinností 25,1 %. Má pevný základ z pěny z uhlíkových vláken místo skla a váží pouhých 2,5 kg.
Lightleaf vyvinul nový 110 W fotovoltaický modul z uhlíkových vláken pro lodní aplikace.
,,Náš nejnovější produkt je zaměřen na námořní trh a specializuje se na plachetnice a motorové čluny s omezeným prostorem, kde je důležitá hmotnost, funkčnost a vzhled," řekl mluvčí společnosti. ,,Navrhli jsme panel, SeaLeaf, s integrovaným hardwarem, ale máme také panely s vyměnitelnými montážními sadami navrženými tak, aby vydržely mořské prostředí."
Kanadský výrobce solárních zařízení uvedl, že SeaLeaf má místo skla základ z tuhé pěny z uhlíkových vláken. Měří 1 073 mm x 575 mm, je 9 mm tlustý a váží 2,5 kg. Zakřivený solární panel obsahuje dvě rychloupínací svorky instalované 50 cm od sebe. Ty se mohou údajně připojit k jakékoli jednopalcové kolejnici a otočit se o 180 stupňů, aby sledovaly slunce.
Nový modul má napětí naprázdno 22,9 V a zkratový proud 6,35 A. Používá 32 monokrystalických solárních článků SunPower Maxeon GIII Premium ME3 s účinností 25,1 %. Spojovací krabice je utěsněná a zalitá, používá dvě Schottkyho bypass diody a má krytí IP67. Zařízení obsahuje 3 metrový kulatý kabel námořní třídy 14 AWG s hladkým koncem pro jednoduchou instalaci přepážkové průchodky.
Kanadský výrobce uvedl na trh solární panely pro lodě
„Většina našeho dodavatelského řetězce pochází ze Severní Ameriky a naše panely jsou zcela navrženy a smontovány v Saskatoonu, Saskatchewan a Kanadě,“ řekl mluvčí Lightleaf.
SeaLeaf stojí v přepočtu 15 tis. Kč a dodává se s tříletou zárukou na zpracování a pětiletou zárukou na výkon. Společnost Leightleaf již dříve vyvinula solární panely z uhlíkových vláken pro trh obytných vozů, ale zaměřovala se hlavně na malé přívěsy s omezeným prostorem.
„Povaha panelů umožňuje, aby se namontovaly během přepravy a odstranily se (rozmístily), když jsou zaparkované,“ řekl mluvčí.
Zdroj: pv-magazine, Vapol