DC-to-DC solární EV nabíječka
Nová nabíječka společnosti Enteligent, která debutovala na Intersolar North America, je napájena sluncem a eliminuje konverzi stejnosměrného proudu na střídavý proud. Společnost Enteligent představila svou hybridní obousměrnou nabíječku pro elektromobily DC-to-DC-solar. Nabíječka EV, poháněná sluncem, může
Nová nabíječka společnosti Enteligent, která debutovala na Intersolar North America, je napájena sluncem a eliminuje konverzi stejnosměrného proudu na střídavý proud. Společnost Enteligent představila svou hybridní obousměrnou nabíječku pro elektromobily DC-to-DC-solar. Nabíječka EV, poháněná sluncem, může dodávat 25 kW rychlého stejnosměrného nabíjení. Což je třikrát rychlejší nabíjení než nabíječky AC úrovně 2, uvádí společnost.
U většiny nabíječek EV, které jsou AC-to-DC, dochází ke ztrátě energie a delší době nabíjení. Ale s DC na DC, podle Enteligent, vede nabíjení DC-to-DC až k 25% úsporám energie, protože se energie nemusí převádět.
Nabíječka EV pracuje na výstupu 200 V až 500 V pro konektory CCS Combo EV. A poskytuje 15 kW energie přes 8 m dlouhý kabel. Pomocí strunových solárních modulů o výkonu 15 kW plus 15 kW baterií v kombinaci s 9,6 kW střídavého proudu ušetřeného od nutnosti přeměny na stejnosměrný poskytuje nabíječka výkon 24,6 kW přes 400 V systém, uvádí společnost.
„Rychlý růst vlastnictví a používání EV a výsledná poptávka po energii zvyšuje tlak na již tak nataženou elektrickou síť,“ řekl Sean Burke, zakladatel a generální ředitel společnosti Enteligent. „Tato technologie prvního svého druhu se má stát přínosem pro spotřebitele tím, že jim umožní přejít z nočního nabíjení. To je závislé na síti poháněné fosilními palivy, k čistému dennímu nabíjení na solární bázi.“
Solární nabíječka DC-to-DC
Po schválení zákona o investicích do infrastruktury a pracovních míst a zákona o snižování inflace (IRA) Spojené státy zvýšily svůj tlak na elektromobily. IRA zahrnuje daňové úlevy v přepočtu ve výši 221 mld. Kč pro různé výrobní závody, včetně závodů na výrobu elektromobilů a baterií.
Celkově mezi oběma zákony existuje v přepočtu nejméně 3,2 mld. Kč financování, které by mohly být způsobilé pro projekty nabíjení elektromobilů, uvedla analytická společnost Atlas EV Hub. Ta zjistila, že na vybudování infrastruktury pro výrobu a nabíjení elektromobilů se vybralo v přepočtu zhruba 19,1 mld. Kč. Téměř čtvrtinu z toho představují Spojené státy, které plánují velké projekty výrobců automobilů a infrastruktury v hodnotě 4,8 mld. Kč.
Začátkem tohoto měsíce společnost Enteligent uzavřela kolo růstového financování v přepočtu ve výši 155 mil. Kč od NOVA, přidružené globální společnosti na výrobu stavebních materiálů Saint-Gobain a Taronga Ventures, mezi dalšími investory v počáteční fázi. Enteligent, který se založil v roce 2020, sídlí v Morgan Hill v Kalifornii. A včetně kola od NOVA a Tarongy k dnešnímu dni získal v přepočtu více než 172 mil. Kč v počáteční fázi financování.
Společnost také prodává optimalizátory výkonu fotovoltaických modulů NMax. Ty podle společnosti používají chytrou digitální technologii k dynamickému nastavování, kdy je třeba optimalizovat. A poskytují data z monitorování na úrovni panelu. Což má za následek údajně větší výnos na střeše, větší využití energie a vyšší spolehlivost systému.
Zdroj: pv-magazine, Vapol