SNCF Réseau a INES vyvíjí solární systémy
SNCF Réseau a Národní institut pro solární energii (INES) ve Francii se dohodly na společném rozvoji projektů obnovitelných zdrojů. Jejich cílem se jeví vybudovat fotovoltaické systémy, které dokážou dodávat nepřetržitou energii o napětí 3 kV, 6
SNCF Réseau a Národní institut pro solární energii (INES) ve Francii se dohodly na společném rozvoji projektů obnovitelných zdrojů. Jejich cílem se jeví vybudovat fotovoltaické systémy, které dokážou dodávat nepřetržitou energii o napětí 3 kV, 6 kV a 9 kV při optimalizaci nákladů na instalaci – zejména s ohledem na kabely, provoz a údržbu.
Francouzský železniční operátor SNCF Réseau a INES uzavřely spolupráci na vývoji fotovoltaických systémů schopných pracovat při napětí až 9 000 V. Jejich cílem se zdá usnadnit využívání obnovitelné energie železniční infrastrukturou, aby se snížily energetické ztráty a optimalizovaly náklady na síť.
Partnerství vyvine technická řešení založená na solární energii pro nepřetržité napájení 3 kV, 6 kV a 9 kV při optimalizaci nákladů na instalaci, zejména s ohledem na kabely, provoz a údržbu. Obě strany se také snaží zajistit, aby tyto technologie měly životnost, která se v zásadě jeví ekvivalentním běžným fotovoltaickým systémům.
Vývoj solárního systému schopné provozu při 9 000 V
V současné době trh nenabízí panely pro napětí nad 1 500 V. INES proto má SNCF Réseau radit při vývoji FV panelů s napětím 3 000 V.
INES instaluje 3 000 V experimentální zařízení v rámci evropského projektu H2020 Tigon. Systém má integrovat fotovoltaiku a výkonovou elektroniku. Bude mít také multimikroridní infrastrukturu pro testování různých systémových konfigurací zahrnujících fotovoltaické moduly, baterie, střídače a generátory paliva.
Středněnapěťové moduly stejnosměrného proudu (MVDC) se mají připojit k mikrosíti pomocí inovativních měničů. Obě strany uvedly, že má sloužit jako ukázka pro efektivní zvýšení výroby FV a zároveň propojí tato aktiva v rámci sítě MVDC.
Mikrosíť MVDC bude navíc připojena k hlavní síti prostřednictvím polovodičového transformátoru (SST), díky čemuž bude celý systém chytřejší a digitálnější. Má zahrnovat systém řízení energie speciálně navržený pro hybridní sítě AC/DC. Ale také systém pro podporu rozhodování pro zlepšení účinnosti a spolehlivosti celé sítě.
Zdroj: pv-magazine, Vapol