POL uvedl solární elektrický obytný katamarán

Švédský start-up POL představil POL Lux, neuvěřitelný design katamaránového člunu s duálními elektromotory a především solárním krytem, ​​který se i tak může schovat i do soukromé spací zóny. POL Lux – solární elektrický a hlavně

Švédský start-up POL představil POL Lux, neuvěřitelný design katamaránového člunu s duálními elektromotory a především solárním krytem, ​​který se i tak může schovat i do soukromé spací zóny.

POL Lux - solární elektrický a hlavně obytný katamarán

Start-up POL se sídlem ve Švédsku oznámil tak uvedení POL Lux, solárního elektrického a především obytného katamaránu, který se má i tak zpočátku prodávat v přepočtu za 3 070 102 Kč. 7,6 metrový člun je bezmála určen až pro 13 cestujících.

Konstrukce katamaránu má taky kryt kabiny pro integrovanou fotovoltaiku. A může tak pracovat čistě na solární energii i při snížené rychlosti asi 7,4 km za hodinu. Na plné nabití 18 kWh baterie může plavidlo ujet asi 112 km. Společnost také uvedla, že duální elektromotory jsou i mnohem tišší než jejich dosavadní protějšky poháněné plynem.

POL Lux má modulární, adaptabilní design, který lze snadno i snadno přeměnit z denního křižníku s dostatkem sedadel na stanový soukromý prostor. A to s více lůžky a komfortní vyvýšenou houpací sítí.

Lehké plavidlo se také vyznačuje dvojitým trupem a velkým předním ale i zadním nárazníkem pro bezpečnost. Navrhl se i s velkou překrývající se palubou s nápaditou designovou korkovou podlahou a zkosenými protínajícími se hranami pro ohraničení účelového obývacího prostoru.

Dvojitý trup a nárazníky pro bezpečnou plavbu

POL uvedl solární elektrický obytný katamarán
POL Lux - solární elektrický obytný katamarán

„Vytvořili jsme tak flexibilní prostor s modulárními součástmi. Ty umožňují především více konfigurací, což vás bezmála povzbudí. Zejména proto, abyste prostor využívali tak, jak si sami přejete,“ řekl POL. ,,Přineste si tak na palubu, co potřebujete. A zanechte za sebou přesně to, co nepotřebujete."

Loď tak letos prochází testováním prototypu a společnost již v současné době přijímá i žádosti o zařazení do pořadníku. Bezmála i proto, aby se tak stala první v řadě na novou technologii, až se stane uvedena na trh.

Zdroj: pv-magazine, TowPoint