Skeleton Technologies vyrobí nový úložný systém
Shell říká, že chce ve své těžařské divizi využít úložný systém SuperBattery od Skeleton Technologies. A to k elektrifikaci a dekarbonizaci svého vozového parku terénních vozidel. Základem rychlonabíjecích baterií je patentovaný zakřivený grafenový materiál. Skeleton
Shell říká, že chce ve své těžařské divizi využít úložný systém SuperBattery od Skeleton Technologies. A to k elektrifikaci a dekarbonizaci svého vozového parku terénních vozidel. Základem rychlonabíjecích baterií je patentovaný zakřivený grafenový materiál.
Skeleton Technologies a Shell
Německá společnost Skeleton Technologies získala významného zákazníka pro svou baterii SuperBattery. Energetický gigant Shell jej chce plošně využívat pro své plány na elektrifikaci a dekarbonizaci svých těžebních operací. Skeleton se stane členem konsorcia vedeného společností Shell za účelem realizace tohoto plánu.
SuperBattery firmy Skeleton je založená na patentovaném zakřiveném grafenovém materiálu. Spojuje vlastnosti superkondenzátorů a baterií v jednom řešení.
Německá společnost Skeleton Technologies vyvinula technologii pro specifické požadavky různých odvětví. V současnosti jej testuje v hybridních vozidlech a elektrických vozidlech s palivovými články, autobusech, kamionech a nabíjecí infrastruktuře.
Shell sleduje cíl efektivně snížit své uhlíkové emise pomocí obnovitelné energie a elektrifikace.
„Těžba je jedním z těch sektorů, kde je dekarbonizace obzvláště složitá,“ řekl Grischa Sauerberg, viceprezident pro těžbu, sektory a dekarbonizaci ve společnosti Shell.
Transformace vyžaduje vysoký výkon a nákladovou efektivitu ve stejné míře, řekl Sauerberg.
Potenciál pro dekarbonizaci
„V jedné minutě nabíjení a ve 30 minut dlouhém dojezdu vidíme obrovský potenciál pro dekarbonizaci jiných těžkých segmentů kromě těžby,“ dodal Sauerberg. "Systém skladování energie může spustit až 50 000 cyklů," řekl mluvčí společnosti pro magazín pv.
Skeleton Technologies říká, že jeho nabíjecí roztok je stokrát rychlejší než tradiční lithium-iontové baterie. Terénní vozidla lze nabít za méně než minutu, aby měla dojezd další hodinu, tvrdí. SuperBattery má také hustotu energie 65 W/h na kg. Skladovací systém navíc neobsahuje kritické suroviny, jako je kobalt, měď, nikl a grafit, což zvyšuje bezpečnost.
„Během příštích sedmi let pro nás má těžební sektor představovat jeden z největších trhů s příležitostí k tržbám ve výši přibližně 95 miliard eur (2,33 bilionů korun),“ dodal Taavi Madiberk, generální ředitel Skeleton Technologies. "Není to jen kvůli dekarbonizaci, ale také kvůli hmatatelným ekonomickým přínosům pro uživatele našich řešení."
Skeleton Technologies plánuje zahájit sériovou výrobu své SuperBattery v roce 2024.
Zdroje: pv-magazine, Towpoint