Baterie s dojezdem 400 km na 10 minut nabíjení
Současná technologie Amperex (CATL) v čínském bateriovém průmyslu oznámila novou baterii pro elektromobily. Ta údajně umožňuje jízdu na dlouhé vzdálenosti při rychlém, desetiminutovém nabíjení. Očekává, že sériová výroba začne do konce tohoto roku a vozidla vybavená
Současná technologie Amperex (CATL) v čínském bateriovém průmyslu oznámila novou baterii pro elektromobily. Ta údajně umožňuje jízdu na dlouhé vzdálenosti při rychlém, desetiminutovém nabíjení. Očekává, že sériová výroba začne do konce tohoto roku a vozidla vybavená baterií budou k dispozici v prvním čtvrtletí roku 2024.
CATL oznámila novou rychlonabíjecí lithium-železo fosfátovou (LFP) baterii elektrického vozidla, o které tvrdí, že ujede 400 km na 10 minutové nabíjení.
Čínský výrobce baterií uvedl, že baterie Shenxing umožňuje dojezd 700 km na plné nabití. Úroveň výkonu je podle společnosti první u baterie s výkonem čtyřnásobkem jmenovitého proudu v ampérhodinách (4 °C).
Mezi bezpečnostní prvky patří vylepšený elektrolyt, separátor s bezpečnostním povlakem a algoritmy regulace teploty.
Při pokojové teplotě se baterie údajně nabije na 80 % stavu nabití za 10 minut. V chladnějším počasí, kdy jsou teploty až -10 °C, jeho technologie regulace teploty rychle zahřeje články na optimální provozní rozsah. Což umožňuje nabití na 0 až 80 % během 30 minut.
Odhalení baterie s dojezdem 400 km na pouhých 10 min od nabití
CATL také uvedla, že technologie baterií umožňuje rychlou extrakci iontů lithia a rychlou reakci na nabíjecí signály, včetně grafitové inovace. Ta zlepšila rychlost interkalace lithium-iontů úpravou vlastností grafitového povrchu, aby se zvýšily interkalační kanály, zkrátily interkalační vzdálenosti a snížil odpor.
Kromě toho jeho složení s elektrolytem údajně snižuje viskozitu elektrolytu, aby se zlepšila vodivost. A tenčí vrstva mezifázového pevného elektrolytu (SEI) také snižuje pohybový odpor lithium-iontů.
„Vylepšený elektrolyt a separátor s vysoce bezpečným povlakem se používají k zajištění dvojí ochrany baterie Shenxing,“ uvedl výrobce v prohlášení. „Regulováním globálního teplotního pole uvnitř článků pomocí inteligentních algoritmů vytvořila společnost CATL systém testování chyb v reálném čase. Ten dokáže vyřešit problémy způsobené rychlým doplňováním paliva, což umožňuje baterii Shenxing vysokou úroveň bezpečnosti.“
V dubnu společnost CATL odhalila novou technologii baterií s ultravysokou energií. Ta byla původně určena pro letectví, s automobilovým článkem ve vývoji. Takzvaná baterie „kondenzované hmoty“, typ polotuhého produktu s kondenzovaným elektrolytem a novými materiály anody a separátoru, bude mít hustotu energie až 500 Wh/kg.
V roce 2021 společnost CATL uvedla na trh svou první generaci sodíkových iontů s hustotou energie 160 Wh/kg a slíbila zvýšení na 200 Wh/kg pro další generaci.
V roce 2022 společnost CATL představila baterii Qilin, třetí generaci své technologie cell-to-pack, která si nárokuje dosud nejvyšší integrační úroveň. S rekordní efektivitou využití objemu 72 % a energetickou hustotou až 255 Wh/kg je Qilin údajně schopen poskytnout dojezd přes 1 000 km. Což odpovídá pětiminutovému horkému startu a deseti minutám nabíjení, kdy získá z 10-80 % stavu nabití.
Čínský výrobce baterií vyrobil v roce 2022 37 % světových baterií pro elektrická vozidla a 43,4 % baterií pro skladování energie v celkovém objemu 289 GWh.
Zdroj: pv-magazine, Vapol