Perovskitové články pro aplikace do vozidel

Toyota říká, že zkombinuje perovskitové solární články EneCoat a vlastní technologie pro solární panely ve vozidle. Enecoat vyvinul účinnost konverze perovskitového modulu 19,4 %. Spojení Toyota Motor a EneCoat EneCoat Technologies, vedlejší produkt fotovoltaické technologie Kjótské univerzity,

Toyota říká, že zkombinuje perovskitové solární články EneCoat a vlastní technologie pro solární panely ve vozidle. Enecoat vyvinul účinnost konverze perovskitového modulu 19,4 %.

Spojení Toyota Motor a EneCoat

EneCoat Technologies, vedlejší produkt fotovoltaické technologie Kjótské univerzity, a Toyota Motor uvedly, že se spojí při vývoji perovskitových solárních článků pro aplikace ve fotovoltaice integrované do vozidel (VIPV).

„Obě společnosti mají i nadále podporovat vývoj praktických aplikací integrací základních technologií EneCoat pro perovskitové solární články. Ale i automobilových technologií Toyota pro solární panely. A to s cílem podporovat soběstačnost v oblasti obnovitelné energie a přispívat k dosažení neutrality,“ uvedly obě společnosti v prohlášení.

Perovskitový modul s účinností 19,4 %

Společnost EneCoat uvedla, že Toyota má používat články, které vyvíjí a vyrábí, s vlastní technologií depozice. Ta od března 2023 umožnila výrobu perovskitového modulu s účinností 19,4 %.

„Pomocí nízkoteplotního procesu potahování je možné vytvořit vysoce jednotný ultratenký film, jak je znázorněno na obrázku,“ uvedla společnost. „Využitím výhod mokrého procesu jsou velkoplošné povrchy vhodné pro hromadnou výrobu a plánujeme taky pokročit s výrobou Roll to Roll. Tu lze v budoucnu přizpůsobit aplikaci a měřítku.“

Perovskitové články pro aplikace do vozidel
Enecoat

Solární články od společnosti Kaneka

V dubnu 2022 získala NGK Insulators, japonský specialista na úložiště připojená k síti (NAS), blíže nespecifikovaný podíl v EneCoat. Nespecifikovanou částku do Enecoat v červnu investovala také japonská Green Science Alliance. Ta se specializuje na vývoj elektrodových materiálů pro solární články.

Toyota v březnu uvedla, že vybrala japonského solárního výrobce Kaneka jako dodavatele pro nasazení solárních článků v jednom ze svých elektromobilů. Solární články společnosti Kaneka se již léta uznávají jako nejúčinnější fotovoltaické zařízení z krystalického křemíku vyvinuté na úrovni průmyslu i výzkumu.

Čínský výrobce Longi však loni v listopadu uvedl, že dosáhl účinnosti přeměny energie 26,81 % s nespecifikovaným heteropřechodovým (HJT) solárním článkem, založeným na křemíkovém plátku plné velikosti, v hromadné výrobě.

Zdroj: pv-magazine, TowPoint