Italský start-up testující FV pražce na železniční trati
Greenrail Group začala nasazovat své speciální FV železniční řešení podél železniční trati v Emilia Romagna v Itálii. Italský start-up navrhl tento systém podle normy UNI 10349. Italský start-up Greenrail Group testuje FV na železničních pražcích.
Greenrail Group začala nasazovat své speciální FV železniční řešení podél železniční trati v Emilia Romagna v Itálii. Italský start-up navrhl tento systém podle normy UNI 10349.
Italský start-up Greenrail Group testuje FV na železničních pražcích. A to podél železniční trati mezi městy Modena a Sassuolo v Emilia Romagna v Itálii již od roku 2018.
Italský start-up testuje speciální fotovoltaické železniční pražce
„Navrhli jsme fotovoltaické pražce podle normy UNI 10349,“ řekl generální ředitel společnosti Greenrail Group Emanuele Occhipinti. ,,Tyto prototypy jsou tak součástí experimentální sekce. Ta prokázala pozitivní výsledky zejména z hlediska účinnosti."
Occhipinti také řekl, že FV železniční pražce lze snadno sestavit ale i vyčistit.
„Čištění 1 km solární železnice trvá jen několik minut. A to pomocí vozíku s kartáči a vodním paprskem namontovaným pod ním. Což tak následně umožňuje čištění velkých ploch v krátkém čase. Šetří tak nejenom zdroje ale i čas ve srovnání s čištěním standardní FVE,“ vysvětlil.
Společnost Greenrail prováděla sérii pravidelných testů po dobu šesti měsíců, přičemž hodnotila energetickou účinnost, odolnost vůči povětrnostním podmínkám a dopad na železniční provoz. Předběžné výsledky jsou podle společnosti povzbudivé a potvrzují solidnost a účinnost řešení solárního pražce.
Povzbudivá zpětná vazba
„K dnešnímu dni je předběžná zpětná vazba velmi pozitivní a povzbudivá, pokud jde o energetickou účinnost fotovoltaických prvků a jejich schopnost odolávat podmínkám železničního provozu,“ řekl Occhipinti.
Italská společnost tvrdí, že 1 km solárních pražců má postačit k výrobě 44 MWh ročně. Energii lze prodat do sítě nebo použít k napájení železničních stanic v odlehlých oblastech, přejezdů a semaforů.
„Integrací fotovoltaických modulů do železničních pražců Greenrail přeměníme železnice na vysoce produktivní elektrárny s udržitelnou energií,“ řekl generální ředitel Occhipinti. „Navíc použitím recyklovaných materiálů, jako je pryž a plasty k výrobě pražců, prokazujeme náš závazek k udržitelnosti životního prostředí.“
Zdroj: pv-magazine, TowPoint