Infinite Mobility přináší na trh nákladní kola poháněná FV
Společnost Infinite Mobility, vývojář solárně poháněných kol pro vozové parky a osoby dojíždějící za prací, dodává vzorky potenciálním distributorům v Evropě, měsíc před sériovou výrobou. Norská Infinite Mobility, start-up vyvíjející lehká elektrická vozidla, dodává prototypy
Společnost Infinite Mobility, vývojář solárně poháněných kol pro vozové parky a osoby dojíždějící za prací, dodává vzorky potenciálním distributorům v Evropě, měsíc před sériovou výrobou. Norská Infinite Mobility, start-up vyvíjející lehká elektrická vozidla, dodává prototypy svých prvních dvoukolových nákladních kol poháněných FV do vybraných prodejen kol v Evropě. Potenciální distributoři mají poskytovat zpětnou vazbu týmu Infinite před sériovou výrobou. Ta má totiž začít v montážním závodě v Tunisku již příští měsíc.
Prvním modelem, který se uvedl na trh, je elektrické dvoukolové vozidlo nazvané Inga. Má maximální rychlost 25 km/h a je vybaven 160 W semi-flexibilní FV a integrovanou 36 V lithium-iontovou baterií. Podporuje maximální zatížení 250 kg.
K přední nákladové skříni se mechanicky připevní tři panely solárních článků Maxeon/Sunpower interdigitated back contact (IBC), jeden je horizontální a dva jsou vertikálně orientované.
„Vybrali jsme IBC články, protože jsou esteticky příjemné a zároveň dostatečně výkonné pro danou aplikaci. Ve skutečnosti existuje velmi dobrá shoda mezi energií získanou ze solární fotovoltaiky a energií potřebnou k pohonu motocyklu,“ řekl zakladatel a generální ředitel Infinite Mobility Moez Jomâa.
Model Inga má v rámu integrovaný 100 Nm nábojový motor vyrobený dánskou společností Promovec pro e-motory. A taky převodový systém pocházející od nizozemské společnosti zabývající se technologií pro jízdní kola Enviolo. Baterie 16,5 Ah má dojezd 60 km na jedno nabití.
Dvoukolová nákladní kola
„Celý den na slunci stačí k nabití baterie z nuly do úplného nabití. Hodina stačí na minimálně 8 km jízdy,“ řekl Jomâa. „Naše solární nákladní kola se vyrábí tak, aby výrazně snížila dobíjení baterie ze sítě na minimum. Máme na mysli dojíždějící, kteří mohou například při práci parkovat na slunci.“
První testy jsou podle Jomâa povzbudivé s odkazem na údaje o testech shromážděných týmem za celý rok. „Samozřejmě je solární, takže skutečný výkon se může lišit v závislosti na ozáření, blízkosti rovníku a ročním období. Ale na našich cílových trzích v Německu, Nizozemsku, Švýcarsku a Rakousku může baterie fungovat mnoho měsíců během jara a léta bez dobíjení ze sítě,“ řekl Jomâa.
Majitelé INGA mohou provádět vlastní sledování výkonu. A také sledovat stav baterie a získat rady ohledně optimalizovaného získávání energie ze softwaru poskytovaného společností v aplikaci.
Do budoucna má Jomâa zajišťovat financování výroby a připravovat uvedení druhého produktu, tříkolového nákladního kola s mnohem větší úložnou kapacitou a až 550 W integrované fotovoltaiky.
Elektrifikace dopravy a městské mikromobility vytváří nové příležitosti pro vývojáře integrovaných solárních fotovoltaických systémů. Jako jsou např. dobíjecí stanice pro e-skútry nebo elektrické pick-upy vybavené integrovanými zdravotnickými systémy napájenými fotovoltaikou.
Zdroj: pv-magazine, Vapol