Francouzský start-up nabízí betonový solární přístřešek pro auto
Francouzská společnost Visionpark uvedla, že její nové řešení solárního přístřešku je samotížné a nevyžaduje žádné základy. Údajně může hostit všechny druhy solárních panelů a může se i rychle instalovat. Francouzský start-up Visionpark vyvinul řešení solárního
Francouzská společnost Visionpark uvedla, že její nové řešení solárního přístřešku je samotížné a nevyžaduje žádné základy. Údajně může hostit všechny druhy solárních panelů a může se i rychle instalovat.
Francouzský start-up Visionpark vyvinul řešení solárního přístřešku pro auto na bázi betonu.
„Betonová konstrukce, kterou používáme, je samotížná a nevyžaduje žádné základy,“ řekl zakladatel společnosti Armand Téolis. ,,Především se velmi rychle instaluje. Například instalace 500 kW se může dokončit již za patnáct dní. Není tedy potřeba kotvit konstrukci a ničit parkoviště pro stavební práce potřebné pro ocelové stínící konstrukce.“
Stavba přístřešku pro auto podle Téolise vyžaduje pouze zkopat zeminu, vylít betonové základy a počkat na vyschnutí v následujících třech týdnech. „S našimi týmy dokážeme nainstalovat 300 m2 až 500 m2 za 24 hodin. Instalace je možná i v noci,“ dodal.
Vysvětlil také, že betonové konstrukce dodává italský specialista Paver. Ten tvrdí, že na druhé straně Alp již nainstaloval 3 000 stejných konstrukcí. Betonové monobloky, které se skládají z dílů prefabrikovaných v továrně za použití různých forem, se přepravují do Francie. A poté se smontují přímo na místě společností Visionpark.
Solární přístřešek pro auto na bázi betonu
Každá stínící konstrukce o hmotnosti kolem deseti tun pokryje parkovací místa pro osm vozidel. Konstrukce je adaptabilní pro všechny typy prostor a funkcí, je certifikovaná a podle výrobce pojme všechny typy fotovoltaických panelů.
Zatímco betonová konstrukce je italská, montážní systém je 100 % francouzský, vyrábí společnost Hydro. „Všechno je od začátku integrováno do našich betonových modulů – montážní lišty typu Halfen, šrouby, a to jak z nerezové oceli, tak i LED světelné lavice. Kabelové žlaby se předem integrují do konstrukcí a nejsou viditelné. Tato technika zabraňuje jakémukoli riziku poškození, odštípnutí nebo krádeže,“ řekl Téolis.
O řešení přístřešku pro auto mají podle Visionpark zájem jak hlavní hráči v hromadné distribuci, tak výrobci. Společnost tvrdí, že její výrobní kapacita by letos měla vzrůst na 50 MW – se zahájením prvního projektu ve Francii v červnu – a mohla by být rychle rozšířena na 150 MW nebo dokonce 200 MW v roce 2025, aby uspokojila v současnosti velmi vysokou poptávku po fotovoltaické stínící systémy.
Pokud jde o náklady na řešení, Téolis uvedl, že kromě finanční výhody pro zákazníky ve srovnání s řešením se základy umožňují samotížné stínící konstrukce vyhnout se imobilizaci parkoviště a některým „zabránit ztrátě obratu.“
Zdroj: pv-magazine, TowPoint