Nástroj založený na AI, proto, aby přivedl zákazníky
Dánský start-up Shiney AI říká, že chce přilákat staré i nové zákazníky do společností zabývajících se instalací FV pomocí cílených textových zpráv a e-mailových kampaní. Solární společnosti získávají nové zákazníky nákupem potenciálních zákazníků nebo provozováním
Dánský start-up Shiney AI říká, že chce přilákat staré i nové zákazníky do společností zabývajících se instalací FV pomocí cílených textových zpráv a e-mailových kampaní.
Solární společnosti získávají nové zákazníky nákupem potenciálních zákazníků nebo provozováním kampaní na sociálních sítích. Náklady na vedení však prudce vzrostly a úspěšnost kampaní na sociálních sítích zůstává nízká.
Některé společnosti mají ve svých databázích mnoho takových potenciálních zákazníků z minulosti. Po chvíli jsou považovány za „staré“, takže je důležité spočítat, zda se úsilí o opětovné oslovení potenciálních zákazníků pro prodej vyplatí. Tuto otázku lze položit i u nově získaných potenciálních zákazníků.
Albert Bakhoj a Oliver Rasmussen, zakladatelé dánského startupu Shiney AI, tvrdí, že tuto zátěž na prodej lze snížit a zefektivnit. K tomu se Shiney AI spoléhá na e-mailové kampaně a textové zprávy, aby znovu kontaktovaly potenciální zákazníky, a na umělou inteligenci.
„K osobnímu oslovení potenciálních zákazníků používáme různé programy AI, jako je Llama od Meta, Claude od Anthropic nebo GPT od OpenAI,“ vysvětlil Bakhoj. „Prostě to působí osobněji a ne jako hromadné SMS nebo e-maily. Naše zkušenosti ukazují, že zákazníci se cítí přímo osloveni a podle toho reagují.“
Dánská společnost spouští nástroj založený na umělé inteligenci, aby přivedla zákazníky
Systém Shiney AI funguje i s novými svody. Společnost v současné době testuje svou metodu nástroje založeného na AI s různými instalačními společnostmi v Německu, Spojených státech, Kanadě a Austrálii.
Start-up prokázal první výsledky na americkém trhu. Jedna instalační společnost se pokusila oživit osm měsíců staré zájemce z New Jersey a kontaktovala 1 355 adres prostřednictvím e-mailu a SMS. Během 24 hodin odpovědělo téměř 400 potenciálních zákazníků. Přičemž 3 % stále zvažují fotovoltaické systémy a 2,1 % si rezervuje schůzky.
Výsledky byly podle Bakhoje ještě lepší v jiné kampani ve Spojených státech. Pomocí řešení Shiney AI se kontaktovalo asi 5 337 stávajících potenciálních zákazníků, přičemž odpovědi zaslalo 1 506 potenciálních zákazníků. Termíny si nakonec zarezervovalo 266 z nich, což odpovídá opětovnému získání téměř 5 % „starých“ zájemců.
Shiney AI přímo propojuje své textové zprávy a e-mailové kampaně s kalendáři schůzek obchodních zástupců instalační společnosti. Toto nastavení umožňuje přímou rezervaci schůzek a viditelnost všech dostupných časových úseků. Systém umělé inteligence udržuje kontakty s vedoucím, plánuje následné hovory v kalendáři prodejů a zasílá personalizovaná připomenutí potenciálním zákazníkům.
Uvedl, že integrace procesu Shiney AI do systému správy zákazníků instalační společnosti může trvat asi sedm dní. Kampaně pak mohou začít okamžitě.
Zdroj: pv-magazine, TowPoint