Americký specialista nabízí solární sadu pro VIPV aplikace
Worksport, americká technologická společnost, oznámila ochranný kryt pro pickupy vybavené solárními fotovoltaickými moduly. Sada obsahuje baterii a měnič a má sloužit jako přenosný zdroj energie pro volnočasové aktivity, jako je kempování, nebo jako dočasná záloha pro
Worksport, americká technologická společnost, oznámila ochranný kryt pro pickupy vybavené solárními fotovoltaickými moduly. Sada obsahuje baterii a měnič a má sloužit jako přenosný zdroj energie pro volnočasové aktivity, jako je kempování, nebo jako dočasná záloha pro dobití elektroniky nebo malých spotřebičů při výpadku proudu.
Americký specialista na energetické technologie a tepelná čerpadla Worksport oznámil solární FV kryt ložné plochy kamionu původně přizpůsobený pro Ford F-150 Lightning, elektrický pick-up.
Solární kryt zavazadlového prostoru s názvem Solis, koncipovaný pro fotovoltaiku integrovanou do vozidla (VIPV), se má prodávat v sadě s invertorem Worksport, nazývaným Hub, a dobíjecí baterií 2 000 W, 120 V AC 60 Hz, nazývanou Cor.
Koncipuje se jako off-grid energetické řešení pro spotřebitele. ,,Zahájíme prodej na severoamerickém trhu a nakonec expandujeme na globální trhy," řekl mluvčí společnosti.
Worksport - americký technologický specialista
Kryty nákladních vozů Solis mohou mít velikost mezi 2,7 m2 a 4,3 m2. Moduly obsahují články M10 s 22 % účinností od nezveřejněného dodavatele. „Používat se mají flexibilní monokrystalické články, které po přeměně poskytnou 170 W/m2. Hmotnost se má pohybovat mezi 10 kg a 11 kg na m2,“ dodali. Hodnoty výkonu se mají pohybovat pod 1 000 W/m2 slunečního záření.
Americký technologický specialista se sídlem v USA s výrobou ve státě New York a v Číně bude produkt uvádět na trh v sadě. Ta má obsahovat montážní držáky nákladních vozů a kabely.
Baterie je 2 000 W, jednotka s 1 534 kWh, 120 V AC, kapacita 60 Hz. Má lithium-nikl, kobalt a mangan (Li-NCM) bateriový článek. Jmenovité napětí je 48 V a minimální napětí je 40,3 V. Maximální vybíjecí proud baterie je 60 A a maximální nabíjecí proud je 20 A. Teplota vybíjení je -20 °C až 65 °C, zatímco rozsah teplot nabíjení baterie je 0 °C až 55 °C.
Produkty se nacházejí v testovací fázi
Invertorová jednotka má výstupní frekvenci 60 Hz a maximální výstupní výkon 3 kW. Má kapacitu 200 Wh hot swap, ochranu proti přetížení, 4 DC zásuvky a navíc porty pro USB a nabíjení konektoru zapalovače cigaret.
Solis zatím není možné zakoupit. Worksport v prohlášení uvedl, že produkty jsou ve fázi testování. Konečné ceny nejsou potvrzeny. Odhadovaná cena baterie je 35 tis. Kč, včetně měniče, jedné externí baterie a nabíjecích kabelů. Spolu se Solisem se cena odhaduje na 82 tis. Kč.
Některé ze scénářů, které Worksport vidí kromě kempování, zahrnují nabíjení zařízení, jako jsou mobilní telefony, tablety nebo jiná elektronika, během výpadků elektřiny v domácnosti nebo kanceláři. Není určeno pro nabíjení nabíjecích systémů elektrických vozidel (EV). Společnost uvedla, že v budoucnu může vyvinout takovou technologii, protože její interní odhady naznačovaly, že FV kryt by mohl poskytnout dostatečné nabíjení, aby poskytl potenciální další dojezd až 16 km denně.
Solární kryt bude podle společnosti k dispozici také na standardních nákladních automobilech se spalovacím motorem.
Zdroj: pv-magazine, Vapol